2 Haziran 2016 Perşembe

YOĞURT MESELESİ


Akla gelen bir diğer soru da sıvı şeyleri nasıl sunacağımız?
 
 Yoğurt, çorba, su vs... Ben Duru 6. ayını bitirene kadar  hiç su vermedim. Çevremdeki onca baskıya rağmen ek gıdaya geçmeden su vermenin doğru olmadığını biliyordum. Zaten doğduğundan bu yana anne sütü ile beslenen bir bebek, su ihtiyacının tamamını bu yolla giderir. Anne sütünün %80'inin su olduğu gerçeği düşünülürse mantıklı bir çıkarım yapabiliriz.
     Duru beş buçuk aylıkken evde keçi sütünden yoğurt yapmaya başlamıştım. İnek sütüne alerjimiz olduğu için doktorumuz keçi sütüne yönlendirmişti. Neyse ki şanslıydık. Antalya'nın göbeğinde gerçek keçi sütü bulabilmiştik de, market sütlerine talim etmekten kurtulmuştuk:) Deneye yanıla, uğraşa uğraşa evde yoğurt yapma işini başardım. Öyle ki, Duru iştahla yediği için (umarım hep böyle devam eder) yoğurt yapmak benim için daha zevkli hale gelir oldu.
    BLW'ye başlamadan önce yaptığım günlük yoğurdu kaşıkla yediriyordum. Altıncı ayın sonunda ek gıda maceramıza BLW ile başlayınca kaşık olayımız da değişti tabiki. (İlerde kullanmak üzere oluklu kaşıklardan edindim ama henüz kaşık denemelerine başlamadık.)
Sıvı şeyleri, önce benim küçüklüğümden kalma bebe bardağı ile vermeye başladım. Tutması kolay minicikti. Fakat ne olursa olsun cam olması henüz tehlikeliydi. Çünkü Duru için şuan her nesne diş kaşıma aracı. Bu yüzden biraz araştırdım ve alıştırma bardağı diye bir şey buldum. İki tane alıştırma bardağı aldım ebebek'den (tüm bebek mağazalarından rahatlıkla bulabilirsiniz). Birini su diğerini de yoğurt için kullanıyorum. Duru çok rahat etti. Tereddüt etmeden eline verebiliyordum.
Önümüzde ki günlerde çorbalara başladığımda biraz daha büyük bir alıştırma bardağı alacağım. Bir diğer yöntem de pipet. Biz henüz pipeti denemedik. Ama yedinci ay itibariyle pipeti de deneyimleyip size aktaracağım.
     Uzun lafın kısası sıvı yiyecekleri ve içecekleri bardağa koyup sunuyoruz ve çıkan savaşı oturup izliyoruz:))
     DİKKAT! Hem yiyeceklerde hem de içeceklerde dikkat etmemiz gereken en önemli şey mama sandalyesini dik pozisyonda kullanmak ve kesinlikle ana kucağında yedirip içirmemek.










4 yorum:

  1. Merhaba, yoğurdu sıvılaştırıp mı veriyorsunuz? Benim oğlum kaşıkla reddediyor, ayran yapıp biberonla verdiğimde tüketiyor. Alıştırma bardağı dediğiniz şey resimlerdeki mi. Değilse bi fotoğrag alabilir miyim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yoğurdu sıvılaştırıp mı veriyorsunuz? Benim oğlum kaşıkla reddediyor, ayran yapıp biberonla verdiğimde tüketiyor. Alıştırma bardağı dediğiniz şey resimlerdeki mi. Değilse bi fotoğrag alabilir miyim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Meryem hanim merhaba. Ben yoğurdu evde yapiyorum cok bekletmeyince biraz sivi oluyor . Sonra bardağa koyup içiyorum. Resimdekilerden biri cam bardak onu henuz alıştırma bardağı almadan once kullanmistim. Digeri wee baby' nin alistirma bardagi. Küçük ama baslamak icin ideal. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  4. Ben biberonun üst kapağını kullanıyorum tavsiye ederim

    YanıtlaSil