13 Haziran 2016 Pazartesi

BAL KABAĞI

Tatma günlerine devam ediyoruz. Bugüne kadar sırasıyla;

  • Havuç
  • Kabak
  • Patates
  • Brokoli'nin tadına baktı Duru. Sırada ki sebze Bal Kabağı. Aslında mevsimi değil galiba. Ama pazarda buldum ve satıcı çocuğun "Bunlar son abla" demesiyle tadımlık aldım.  

Yine buharda haşladım bal kabağını.Yalnız dikkat edilmesi gereken en önemli şey başından fazla ayrılmadan kontrol ederek pişirmek. Çünkü çabucak yumuşayan bir sebze. Yaklaşık 5-10 dk.da istenilen kıvama hemen geliyor. Ben ikinci günde ocakta unuttum (tabi bir elde çocuk bir elde yemek derken bazen aksamalar yaşıyorum ister istemez:))ve yerken bayağı zorlandı Duru. Çok fazla pişince tutması da zor hale geliyor. Bayağı mıncıkladı, püre kıvamına getirip, tutmak için müthiş çabalar harcayarak yedi kuzucuğum:) Sevdi de. Sanıyorum genel olarak çocuklar bal kabağını seviyor.
Bugüne kadar tattığımız sebzelere, bal kabağı da dahil, herhangi bir alerjisi çıkmadı Duru'nun. Bu iyi haber. Umarım hep böyle devam eder. Neredeyse 7. ayımızı bitirmek üzere olduğumuz şu günlerde dişlerimizde çıkmak için olanca güçleriyle zorluyorlar bebeğimi. Kaşımak için her nesneyi kullanmak istiyor. Tabi önüne gelen yiyeceklerde dahil buna. Neyse ki henüz bir iştahsızlığı yok dişlerden dolayı.
Ek gıdaya başlamadan önce anne sütüne ek olarak Hipp'in kaşık mamasını da veriyordum. Daha önce bahsettiğim gibi inek sütüne alerjisi olduğu için ben diyet yapmak zorunda kalmıştım. İçinde süt olmayan neredeyse hiçbir şey olmadığı için yiyip içtiklerim epeyce kısıtlanmıştı. Sanıyorum bu durum sütümü azaltmasa da yağlanmasını azaltmıştı ve Duru'nun kilo alımı da duraklamıştı. Doktorumuzun tavsiyesiyle kaşık mamayla destek yaptık. Fakat şu günlerde mamayı reddediyor. BLW ile ek gıdaya başlamadan önce bir şekilde yiyordu. Damak tadı oluşmaya başladığı için mi nedendir bilinmez şuan kabul etmiyor mamayı ve ben de ısrar etmiyorum. Bu ayın sonunda doktor kontrolümüz var bu konuyu tekrardan danışacağım.
BLW günlerimiz tüm heyecanıyla devam ederken Elma'lı günlerde görüşmek üzere...
Sevgiyle kalın...


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder