31 Mayıs 2016 Salı

KABAKLI GÜNLER

Kabaklı günlerde ki deneyimlerimize geçmeden önce havuçla başladığımız bu tadım günlerinden küçük bir anı paylaşmak istedim.




      Havucu sevmiştik. Üç gün boyunca günün belli bir öğününde (sabah kahvaltısı hariç) bizimle birlikte havucun tadına baktı Durucuğum. Hem hep beraber yemek yiyorduk hem de bize bakarak taklit ediyordu. Bir taşla iki kuş vuruyorduk. En önemlisi yemeklerde sürekli kucakta durmak isteyen kızım, mama sandalyesinde oturuyordu ve bu hoşuna gidiyordu:) 
     Sıra kabağa geldiğinde de durum değişmedi. Galiba benim kızım yemekle arasını iyi tutacaktı:) Kabak tadımlarını akşam yemeklerinde beraber yaptık. Böylece bütün aile hep bir arada oluyorduk. Pazardan aldığım tarla kabaklarını yine buharda pişirip Duru'ya sundum. Çok yumuşamamasına dikkat edilmeli ben bunu deneyimledim. İkinci gün biraz fazlaca pişirmişim. Eline aldığı anda eziliyordu ama bir şekilde üstesinden geldi küçük gurme:) Bir de önüne fazla fazla koyunca çabuk dikkati dağılıyordu. Hepsine dokunmak istiyordu. İki üç tane koyup bittikçe vermek daha iyiydi. Zaten amacımız başlarda doyurmak değil. Sadece tanıştırmak! 
     Kitapta da şöyle diyor:"Altı aylık bir bebeğin ağzına yiyecek bir şey götürmesindeki motivasyonunun açlıkla hiçbir ilgisi yoktur. Bebekler başkalarının yaptıklarını taklit etmek ister. Bunun nedeni merak ve yapılan şeyin güvenli olduğundan emin olmak isteyen içgüdüleridir."
     Bazen kendimi tutamıyorum ve içimde ki panik anne dışarı çıkıyor. Ahh şimdi boğazına takıldı, vahh şimdi çok ısırdı nasıl çıkaracak... Derken kızıma güvenmeyi öğreniyorum. Aslında bebeklerimiz muhteşem içgüdülerle dünyaya geliyor. Nasıl ki doğdukları andan itibaren annesinin göğsünden kendi kendine beslenebiliyor, ki bunu hiç yadırgamadan yapıyor , bu da aslında öyle bir şey...
     Bir diğer önemli konu da yemekleri keşfetmek için oturttuğumuzda bebeğimiz aç olmamalı. İlk haftalar yemek vakitleri doymak için değil, oyun, paylaşım ve bizi taklit etmek için. Geleneksel yöntemlerden bu yönüyle farklı. Geleneksel yöntemde yemek vakitlerinde bebeğin aç olmasına dikkat edilir.  Oysa BLW yönteminde bebeğimiz açsa yiyecekleri keşfederken eğlenemeyecek, kendi kendini besleme becerisini geliştiremeyecek ve sinirlenip üzülecektir. Bu yüzden yemek zamanına yakın bir vakitte emzirmemiz (mama ya da devam sütü temel besini her ne ise) gerekiyor.
     Duru her geçen gün sebzeleri daha güzel kavrıyor. Ne kadar koparması gerektiğini etüt ediyor ve çiğnemeyi öğreniyor. Yemek serüvenimiz devam ediyor:)



   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder