28 Mayıs 2016 Cumartesi

HAVUÇLU GÜNLER

Öncelikli olarak üç gün kuralına uyarak tadım günlerine havuçla başladık. Tencerenin içerisine yerleştirdiğim bu aparat (Ben ikea'dan edinmiştim) sebzeleri buharda kolayca pişirmemi sağladı. İlk günümüz olduğu için benim için de heyecanlıydı. Neredeyse her boydan havuç vardı tenceremizin içinde :))  Eee ben de öğrenecektim. Annemizin karnından BLW ile doğmadık:)



BLW' nin özel bir malzemesi yok aslında. İhtiyacımız olan bir mama sandalyesi ve pazardan , Tabi ki mevsiminde, taze alınmış sebze ve meyveler. Ben iki tane muşamba önlük aldım temizliği daha kolay ve hemen kuruyor. Bir tanesini uzun kollu aldım sıvı yiyeceklerde kurtarıcı oluyor. Malum bayağı dağılacak ortalık. İlk etapta bir tabağa ihtiyacımız yok. Çünkü onu da bir oyun aracı olarak kullanıp ilk fırsatta yere atacak:) Ben tatma günlerine havuç, kabak, taze patatesle başlamayı planladım. Bunun belli bir sırası yok tabi ki ama meyveleri biraz daha sona sakladım. 

                             



                                                        


 Tabi ilk günümüz çok heyecanlıydı. Havuçları önüne koyduğumda zaten dişleri kaşındığı için her şeyi ağzına götürmeye meyilli olan kızım hiç tereddüt etmedi. Önce yakalamaya çalıştı. Kaygan bir şeydi sonuçta. Bir kaç kez denedi. İlk eline aldığını düşürdü ama nihayetinde ağzının yolunu buldu durucuğum. Tadını ilk aldığında yüzü ekşidi, tekrar bi baktı havuca sonra yine götürdü ağzına bayağı emdi. Bir süre sonra havuçtan bir parça koptu. Öksürdü, öğürdü. Gözlemlediğim en garip davranışı havuçtan büyük bir parça kopardığında benim en çok korktuğum ve sanılanın aksine yutmuyor yada boğulmuyor diliyle iterek parçayı ağzından dışarı atıyordu. Tabi tüm bunlar olurken ben de elime bir havuç alıp karşısına oturdum, panik ve şaşkınlık içinde duruyu izledim çaktırmadan:)) 
Önüne havuçları yığmadım. Bittikçe verdim. (Tabi bitmekten kastım, yarısı yeri boyladı, yarısı parça pinçik oldu:)) Yaklaşık 10 dk karşılıklı havuç yedik. Onun yeni bir şeyi keşfetme merakı , benimse bir bebeğin iç güdülerinin hiç de hafife alınmaması konusundaki şaşkınlığımla ilk tadım günümüz sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder